Mi az a chiptuning...

 

Tegyük tisztába a dolgokat, hogy miről is van szó.

 

Az ECU ( electronic control unit) másnéven elektronikus vezérlőegység, ha úgy tetszik motorvezérlő fogadja a bejövő jeleket a külömböző érzékelőktől-alkatrészektől. A vezérlőegységben történő szoftvermódosítás hatására megváltozik az autónk menettulajdonsága, dinamikája, fogyasztása, ereje, nyomatéka.... Vagyis nem másról van szó mint az elektronikus vezérlőegység szoftverének a módosításáról. Nevezhetjük ezt chiptuningnak vagy motoroptimalizálásnak.

 

 

 

2 féle motorvezélőt különböztetünk meg az írhatóság szempontjából:

1. Nem írható (nem flashelhető) OBD csatlakozón keresztül.

2. Írható (flashelhető) OBD csatlakózón keresztül.

 

 

Az 1. típusokat cca 1999-ig gyártott személygépkocsikba szerelték.

Ezután következett a váltás.

A 2.típusokat 1999-2000-től már írható az OBD csatlakozón keresztül így az ECU-t nem kell kiszerelni. Kivételek vannak természetesen itt is. Ilyenek pl. az 1999-es 1,9PDTDI 115 lovas VW BORA, illetve Passzat próbavezérlők illetve az új írásvédett motorvezérlők amelyeket muszáj kiszerelni és asztalon programozni.

 

Továbbá vannak vezérlők amiket csak asztlon szétszedve PL. BDM-en keresztül lehet programozni, illetve a legújabb vezérlők között is akadnak amelyeket csak kiszerelve lehet speciális eljárással írni és olvasni.

 

 

 

Chiptuning folyamata:

Ennek folyamata rendszerint egy előzetes diagnosztikával kezdődik amely egy próbaúttal egybekötve törénik. A próbaút során kideríthető a gépjármű egyes alkatrészeinek az állapota. Amennyiben a gépjármű állapota megfelelő ,úgy a folyamat a gyári-eredeti tartalom kiolvasásával, és mentésével folytatódik. Erre azért van szükség, hogy megmaradjon az eredeti tartalom, így bármikor visszaállítható a gyári állapota a gépjárműnek. Ezután következik az egyes mezők-térképek kikeresése ilyen pl. a turbónyomás, az adagolás, a gyorsításkori dúsítás, a nyomatékhatárolók stb...

Ha ez meg van, elkezdem a megfelelő helyen az értékek megváltoztatását a vendég igényeinek megfelelően figyelembe véve a gépjármű határait-lehetőségeit. Ahány vendég illetve gépjármű annyi féle programot-szoftvert kell készíteni, mert minden autó más, és mindenkinek más tetszik. A változtatás után fel kell tölteni a megváltoztatott szoftvert. A feltöltés után következik 1 próbakör, hogy megnézzük minden adat-érték rendben van-e. A tesztkör után van lehetőség az újabb módosításra, ha az ügyfél úgy szeretné. Amennyiben helyesek a mért adatok ,és az ügyfél is elégedett úgy késznek tekinthetjük a chiptuningot.

 

Chiptuning hatásai:

1. sorban teljesítménynövekedés és fogyasztáscsökkenés.

   Fogyasztáscsökkenés csak néhány motortípusnál érhető el!!!

2. sorban egyenletesebb járás, jobb gázreakció.

3. Rossz chiptuning esetében: dadogás-rángatás, nagymértékű füst, alkatrészek károsodása,tiltás-vezérlő vész üzemódba való váltása, nagymértékű fogyasztás növekedés.

 

Hírek, Akciók:

  • Valósteljesítménymérés.hu
    2018-02-21 17:01:27

    Lehetőség van gépjárművünk valós teljesítményének a megmérésére!

    Több info itt a honlapon a Valós Teljesítménymérés menüpont alatt, vagy itt: https://www.valosteljesitmenymeres.hu/

  • BMW Fszéria OBD-n programozható!
    2018-01-29 16:19:09

    Elérhetővé vált az F szériás BMW-k OBD csatlakozón keresztüli szoftvermódosítása! Motorvezérlő megbontás nélkül!!!

  • Elindult az Online Fájlszervízünk!!!
    2017-11-21 19:41:52

    Részletes infó a Neochip Software-Online Fájl szervíz menüpont alatt.